Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 25 maj 2012

Vad jag åt i Malmö


Nu sitter jag på tåget mellan Malmö och Stockholm. Min vistelse i Skåne är alltså över. Detta åt jag under mina 11 dagar i staden jag föddes i:


* halloumirulle på Jalla Jalla

Jag åt säkert 5 stycken. En favorit, skulle man kunna kalla denna aromatiska snabbmat.


* halloumirulle på Campus

Det var stängt på Jalla Jalla på Kristi himmelfärdsdag. Campus har dessutom Miss Pacman i sin logotyp. Jag vägrar konsekvent att använda slanguttrycket "logga". Det låter så fult. Om jag förkortar säger jag "logo".


* Rätt # 25 på Green Mango.

Det var med tofu och rödcurry om jag inte minns fel. Skulle nog säga att Green Mango är det bästa thaistället på Möllan. I alla fall bland de jag testat.


* Någon slags pad thai på Krua Thai

Jag har insett att Krua Thai är något av en turistfälla.


* Tryffeltortellini med ostsås på Di Penco

Di Penco är alltid chäf. Bara brödet man får innan maten är "värt en omväg" som Michellin-gubben skulle ha sagt.


* En massa annat

Jag har nu officiellt tröttnat på att skriva om vad jag åt i Malmö.



2 kommentarer: