Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

söndag 10 oktober 2010

Shinichi Abe



Jag diskuterade nyss AX-antologin med Fredrik "Lystring" Jonsson. Shinichi Abe medverkar med några sidor, och han verkar galet intressant. Han har gjort självbiografiska serier i samma skola som min amerikanske favorit Joe Matt, sedan 70-talet. En av hans böcker har även blivit film.

Jag citerar Fredrik: "Om filmen håller sig tätt inpå serien så gjorde alltså Abe en Joe Matt 20 år innan Peepshow!"

Någon som vet hur man får tag på filmen med engelsk textning? Något svenskt eller engelskspråkigt förlag som vill ge ut boken "The Miyoko Asagaya Feeling"?

Jag är djupt frustrerad.

3 kommentarer:

  1. I feel your pain. I spent ten years looking for a Japanese book that I read once.(Are you into Japanese lit apart from "manga"?) I found it two years ago in an English book shop. Fresh and new, off the press! Three volumes in one! I screamed, shouted, jumped and then cried until my sister felt pity and bought it for me. All I am saying, is that you might have to wait ten years. Life is hard. Or if the Gods smile on you, it will be in this year's Stockholm film festival.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar "Inte längre människa" av Osamu Dazai.

    SvaraRadera
  3. Oh, not yet read that but will. My favourite Japanese novel of all time will have to be "I am a cat" by Soseki Natsume. Its about a cat who just spends his time observing human beings. Its hilarious.

    SvaraRadera