Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

söndag 17 oktober 2010

Grattis Einstein

Jag snackade i telefon med Chrille och vi kom in på Einstein. Jag lämnar över ordet:

"Chrille Brun slår hål på myten om Albert Einstein’s garderob

Det finns en seglivad myt som hävdar att Albert Einstein endast hade en sorts uppsättning av kläder. Detta för att slippa fundera på hur han skulle klä sig och på det sättet kunna spara in tankeverksamhet som kunde användas på andra områden.

Genom en enkel bildsökning på AltaVista kan jag idag ge er 2 bilder på Einstein som tydligt visar att hans garderob innehöll både mångfald och komplexitet.

Tack"

3 kommentarer:

  1. Han började väl med sin tankesparande klädteori senare i livet kanske...?

    SvaraRadera
  2. Han är ju lastgammal på båda dom här bilderna.

    SvaraRadera