Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 17 april 2013

Nya tecknade serier!

Jag var på den lilla seriefestivalen Uppsala Comix i söndags och kom hem med tre nya serieböcker.

Nattbarn av Hanna Gustavsson.



Köpte Hanna Gustavssons egenutgivna tidning Reno Royal för något år sen och gillade den mycket. Nu har hennes debutbok kommit och den är jävligt imponerande. Tecknar och berättar mästerligt.

Det bästa barnet av Sofia Olsson



Jävligt bra seriebok. Älskar den här typen av ärligt och självutlämnande rakt-på-sak-berättande. En historia som stannar kvar i hjärnan. De sex sista sidorna i boken kan vara den starkaste avslutningen på en svensk serieroman någonsin. Smärtsamt ärligt.

Megaskull av Kyle Platts



Har inte läst något av Platts tidigare, men han är grym. Tror att han är från England. Jag skrattade en hel del åt de ganska konstiga skämten i boken. Platts tecknar och färgsätter fruktansvärt coolt. Jag blir nästan lite avis.

1 kommentar:

  1. Impulsköpte Nattbarn och ett gäng andra serier tack vare detta inlägg, tack!

    SvaraRadera