Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

torsdag 24 mars 2011

Jag och Chrille möter butikspersonalen

Igår fyllde jag 33. Jag gick och handlade med Chrille.

På Hemköp

Killen i kassan: Etthundraåttiosex kronor blir det.
Jag: Jag tar det här. [Tar fram plånboken.] Här finns resurser.
Chrille: Tid och pengar... Det är allt du har.
Killen i kassan: Har du “hoes in different area codes” också?
Jag: Jag har faktiskt gjort en svensk cover av den låten.
Killen i kassan: Jaha.


På Systembolaget

Kvinnan i kassan: Får jag se din legitimation?
Jag: Visst. jag fyller 33 idag.
Chrille: Du leggade just mannen som gav ljus lager ett ansikte. På hans 33-årsdag.
Jag: Mannnen som gav ljus lager ett flottigt ansikte.
Kvinnan i kassan: Ha ha ha!

5 kommentarer:

  1. I could not buy alcohol once in systembolaget cos my I.D was expired but on that same day, I used the same I.D to get into the parliament building. It was very amusing.

    SvaraRadera
  2. Är din svenska cover på Area Codes släppt och vad heter den isf?

    SvaraRadera
  3. Trettiotre år. Då har du alltså blivit myndig. Grattis!

    SvaraRadera
  4. Den heter "Riktnummer" och är inte släppt men framförd live med SMK en gång.

    SvaraRadera
  5. Min tjej: Jag och Julia ska bli reklamare. Vi ska skicka in våra filmer till MTV.
    Jag: DU vet om att det är slut nu.
    Min tjej: Varför det?
    Jag: Det där lät inte ens bra på ett kommersiellt sätt.
    Min tjej: Vänta ska du få se...
    Jag: Du kan sätta på dig dina jeans nu och bara gå.
    Min tjej: Nej, jag drar imorgon bitti.
    Jag: Bara du vet att det är slut.

    SvaraRadera