Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 16 juli 2010

Min Malmö dagbok del 2


Vaknade i min mammas lägenhet och kollade lite i gamla fotoalbum. Cyklade ner till Jalla Jalla och åt en jordnötsburgare och drack en folköl. Jordnörsburgaren är alltså en vegetarisk hamburgare baserad på kikärtor och jordnötter. Smakade lite för mycket som falafel. Spelade några omgångar av Elvis-flipperspelet på Video-giganten. Kollade på serietidningar på Skiv-Esset på Nobelvägen. Extremt stark nostalgi, jag älskade verkligen den butiken när jag var liten. Bläddrade i ett nummer av "Alla tiders seriejournal" från 1950, och upptäckte att Captain "Shazam!" Marvel publicerats på svenska redan då. Assnyggt 2-färgstryck, men tidningen kostade 90 spänn, så jag bangade. Kanske dumt? Träffade Max och Ana-Paula från Mexiko och frågade om dom ville dricka öl ikväll. Det ville dom. Cyklade tillbaks och kollade på Henrik Möllers "Pojkarna 2" och skrattde högt.

1 kommentar:

  1. Ha ha ha! how long are you there for? Cos its seems like you are gonna get through all of "jalla jalla"s menu soon!

    First day: The "rulle" thing...
    Second day: Peanut burger...

    I wonder what you will have for breakfast tmrw? but the evening is already settled, I guess. It would be beer with someone or the other, that's for sure!

    I think we all revert back to being children when we return to the places where we have such strong ties and memories. Anytime I go back "home", I do exactly the same thing I did when I was a child. Which can be liberating in a way, but sometimes nostalgia can easily become sadness when I am reminded that those days really are gone...sooner or later I'd have to face "adulthood" and that's the sad part...

    (Sorry about always writing in English but it would be way too hard to write in Swedish since my keyboard is in English...det skulle se ut sa har...)

    SvaraRadera