Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

tisdag 16 april 2013

"Vad lyssnar du på för musik, Simon?"

Det är en fråga jag ställt mig själv många gånger. Jag har lite olika spellistor jag lyssnar på. Mest hiphop och R&B, men även Calypso, Doo wop, Hawaii-musik och kitsch. Nästan ingenting med distad elgitarr på.

Den spellista jag lyssnar på 8 gånger av 10 är en som jag kallar "blandat". Jag satte ihop en lista över de artister som dyker upp flest gånger där. Listan är inte riktigt rättvis, då artister som gästar andras låtar flitigt, premieras. Här kommer den i alla fall.


1: Lil Wayne

2-4: Ludacris, T-Pain, Scarface

5-6: Nicki Minaj, Bushwick Bill

7-9: The-Dream, Juelz Santana, Q-Tip

10: Gang Starr

5 kommentarer:

  1. Hej Simon, er du en juggalo? Down with the clown? Ligesom ICP?

    SvaraRadera
  2. Vad mainstream du är, Simon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tidigare i livet tyckte jag att det var coolt att lyssna på underground rap. Det tycker jag fortfarande, men jag gillar mainstream-rappen bättre.

      Radera
  3. Du har samma musiksmak som min nioåring.

    SvaraRadera