Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

torsdag 31 januari 2013

Vem går på "skämt" av den här typen?



"Just nu är du den viktigaste personen i vår lokal!!". Den här lappen hänger på Dragon Sushi vid Bysis torg i Stockholm. Jag har svårt att tolka budskapet. Jag tror inte att det är menat som ett skämt. Jag får intrycket av att restaurangägaren gått någon form av kurs som lär ut vikten av att "sätta kunden i fokus". Ingen kan dock ha missat att det ofta är massor av kunder i lokalen. Försöker de lura barn och utvecklingsstörda? Lappen för tankarna till en typ av klotter jag brukade se på skolgården i Hjärup.



"Den som läser detta är den fulaste som finns". Jag minns första gången jag läste en text av det här slaget. Jag var sju år och tyckte att det var såväl stötande som roligt och intelligent. Fotot ovan hittade jag på nätet genom att söka på "Den som läser detta är". Klottraren har haft hyfs nog att lägga till en blinkande emoticon för att signalera att budskapet inte ska tas på allvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar