Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

torsdag 15 juli 2010

Min Malmö dagbok (medveten särskrivning för komisk effekt)

Först vaknade jag hemma hos min mamma Annette. Hon och hennes sambo Greger skulle till Mölle på fest så de lämnade lägenheten tidigt. I skrivande stund inser jag att detta påminner lite om filmen "Vackert väder" (som jag minns som bra). Jag lånade min mors cykel med grå barnsadel och cyklade till Bergsgatan där jag åt en halloumirulle på "Jalla! Jalla!". Nästa anhalt var Seriecenter där jag beställde en ny upplaga (10 ex.) av min minibok "Direkt från Hjärup". Den skrevs ut, häftades och beskars på plats av Jakob Hallin. Jag snackade även en stund med serietecknaren Niklas Asker. Aggro ringde och berättade om sin nya humorsatsning. Jag gick och spelade några omgångar av Elvis-flipperspelet vid den där videobutiken nära Södervärn. Jag fick två replay och kom tvåa på listan (min signatur är SYO). Allt detta för bara 5 kronor. Jag tittade lite i några affärer sen hälsade jag på min mormor och morfar. Vi satt på deras balkong ett tag. Efter detta köpte jag en Haribo matador mix på ICA Maxi, och åt den medan jag cyklade tillbaks till min mammas lägenhet. Väl hemma ringde jag upp nollbudgetfilmaren Herik Möller och frågade om han vill dricka öl. Det ville han, så snart ska vi ses.

3 kommentarer:

  1. Very productive day you've had. Although your writing makes it sound all so surreal and dream like...in a good way...I almost expected rain to drizzle as you were riding the bicycle...

    (I don't like haribo "matador".I like just the bears or the cola ring thingy...matador has lots of strange ones in there)

    SvaraRadera
  2. Ja, mintgodisarna i Matador är ganska äckliga.

    SvaraRadera
  3. Givet "LOL" @ rubriken och särskilt SYO!

    SvaraRadera