Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

måndag 30 december 2013

Den mystiske svenskamerikanske tecknaren



I mitten av 90-talet läste jag ett nummer av fansinet Seriechock där Fredrik Jonsson intervjuade den för mig då okände svenskamerikanske tecknaren Mats "Mats!?" Stromberg. Gillade hans stajl.



När jag jobbade som redaktör för MegaPyton i början av 2000-talet, beställde jag och Mats Jonsson ett omslag av "Mats!?". När jag senare åkte till Kalifornien var han snäll nog att låta mig bo i hans hus i Oakland och vi blev kompisar. Vi har hållit kontakten sen dess och igår drack vi öl på No name bar på Folkungagatan i Stockholm. Han var på snabbvisit i Sverige för att hälsa på släkten.

Kolla in hans konst och annat skoj här!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar