Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

måndag 5 mars 2012

Stora skrattboken


Jag fick en grym present. "Nya Stora skrattboken" sammanställd av Frank Dennis. Det roligaste hittills är förordet av just Frank Dennis.


"Jag har arbetat med med bland annat buskisteater, trolleri och grimaser - allt för att roa både andra och mig själv. När jag blev pensionär kände jag ett behov av att ha en hobby och det blev vitsar."
Grimaser? På vilket sätt arbetade Frank Dennis med grimaser? Tanken svindlar. Jag har än så länge läst 164 av bokens 3000 roliga historier. Ett exempel på ett skämt ur boken:
"Jag har så mycket ogräs i min trädgård att jag inte vet om jag ska gråta eller kratta."
Jag har också gjort en skämtbok. Den hittar ni här.

1 kommentar:

  1. Jag fick den boken av min morfar nån gång i lågstadiet. Läste den varje kväll och kunde ganska snart de flesta historierna utantill. Och visst ledde det till en del "vitsiga kommentarer" i klassrumet.

    SvaraRadera