Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

tisdag 25 juni 2013

Simon Spies



När jag var liten berättade mina föräldrar att det enda som talade emot att de skulle ge mig namnet Simon, var en viss Simon Spies.

Simon Spies var en dansk affärsman som grundade resebyrån Spies. En längre tid var han medlem i det danska nazistpartiet. Han omgav sig av kvinnor som han kallade sina "slavinnor" och som fick en hög lön i utbyte mot att de alltid "stod till hans förfogande". Han drack alltid sprit på jobbet och uppmanade sin personal att göra detsamma. Simon Spies berättade gärna om sina drogvanor, "morgonknull" på huvudkontoret, bordellbesök och ekonomiska slöseri. Bland annat köpte han alltid en extra teaterbiljett till sin promenadkäpp. Simon Spies blev kanske mest känd för allmänheten när han hade gruppsex på premiärfesten för filmen "Bordellet" och visade kuken för pressfotograferna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar