Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

torsdag 1 december 2011

VA? Wilson av Daniel Clowes blir film?



Efter att ha sett "Barney's version" (rekommenderas) på digitalvideo igår, musslade jag in på IMDB för att kolla upp ett och annat. När jag ändå var i farten knackade jag in "Daniel Clowes" också, då jag hade ett vagt minne av att han skulle ha en ny film på gång. Jag och alla andra som läst hans senaste serieroman "Wilson" kan skriva under på att det inte är Clowes starkaste bok. Däremot kan jag föreställa mig att den skulle kunna bli bättre som film. Wilson - the movie, är planerad redan till nästa år, men jag vet inte hur långt gången den är. Som man säger i branschen: "Börja inte hoppas förrän kamerorna rullar". Nu vet jag inte om kamerorna rullar eftersom jag inte har ett IMDB-pro konto, eller pallar läsa mig till det på något branschforum. Någon som vet? Gissar på huvudroll för Giamatti. Jag vill också veta mer om Clowes-filmen "Megalomania" som planeras till 2013.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar